Skip navigation

ENG · GER · RUS · FRA · POL · HUN | Main · IE+ · IE- · Prn · Pda · CSSoff

OK2RKB » Texty » Kronika » 2. subregionální contest 2003 | ---

Kronika

2003

2. subregionální závod 2003

2.-4.5.2003, Kotvrdovice - letiště, JN89JI, OL6R, 2m 70cm 23cm 13cm 3cm

text: Libor OK2ZO

Zbýval týden do druhého závodu sezóny, když se začalo s přípravami. Vzhledem k pěknému počasí, které trvalo celý týden nikdo ani nepomyslel, že by to mělo být o víkendu jinak. Rozhodli jsme se opět pro letiště v Kotvrdovicích, kde mají pro naše hobby pochopení a poskytují nám velmi kvalitní zázemí, které snad nemá obdoby v celé republice.

2S03 Pátek před závodem a stavba stožáru na 2m. V popředí Libor ZO s novými anténami DK7ZB. (foto ZR)

Ve čtvrtek odpoledne mě VOP vytáhnul od rodinného krbu z Adamova, abych odtáhnul vypůjčený obytný přívěs z Brna do Březiny k Jirkovi WY. Své YL jsem slíbil, že budu do hodiny zpět. S lehkým úsměvem mě propustila. Věděla, že to nebude tak rychlé, jak bych předpokládal. Už nás zná natolik, že ví, která bije, zvlášť, pokud jde o VOPa. Její předtucha se vyplnila. Z hodiny byly dvě a půl, vzhledem k neočekávaným čekáním a průtahům. Přívěs jsem za autem netáhnul poprvé, mám dost zkušeností s traktorem a i s transportním přívěsem na větroně, ale přeci jen obytný přívěs budil respekt. Dýchavičný Favorit na plyn s ním měl co dělat, ale zvládli jsme to. Přívěs jsme odstavili v Březině a jeli domů.

2S03. Anténní systém pro 2m. (foto ZR)

V pátek jsem ještě šel do zaměstnání. Kluci se domlouvali již po 12té hodině na nakládání věcí v Březině. Komunikovali jsme přes místní renovované převaděče převaděče a domlouvali se na podrobnostech. Náhle jako blesk z čistého nebe, Bůh vyslyšel mé "modlitby" a vedení ukončilo pracovní dobu v 1nu hod. Neváhal jsem a vyrazil do Březiny. Asi jsem to trochu s tím spěchem přehnal, protože na místě tradičně nikdo nebyl. Pak se objevil Pavel PMA a začali jsme s nakládáním. Postupně přijeli ještě Petr ZR, VOP a Jarek PRF. Mezitím jsem se však s již naloženým přívěsem otočil v Kotvrdovicích, tam jej odpojil a jel pro zbytek duralového vybavení. Během odpoledne za krásného slunečného počasí se nám podařilo postavit stožár na 2m, čímž byla nejtěžší práce hotova.

V sobotu ráno, kolem osmé, jsem z okna domova koukal na zamračenou oblohu, z níž však spadlo jen pár kapek. Předpověď počasí jsem neviděl, vrátili jsme se večer domů až kolem 9té, tak jsem netušil, co nás čeká. To jsem však už začal tušit o necelou hodinu později cestou na kopec. Po příjezdu jsem objevil jen samotného Pavla PMA, kterak nosí věci z přívěsu pod přístřešek a chystá se na montáž 70cm pracoviště. Ty dva stožáry jsme dávali dohromady skoro celé dopoledne za silného lijáku, kdy 5 minut držení antény mimo přístřešek způsobilo absolutní promočení maskáčů až na kůži. Odpoledne se začala oblačnost protrhávat a déšť ustal, takže mikrovlnný stožár již šel vzhůru za svitu slunce v protrhávající se obloze.

2S03. Počasí se zlepšilo, pěkný západ slunce. (foto ZR)

Se vším jsme byli hotovi kupodivu s pěkným časovým předstihem, takže jsme se těšili na klidný začátek závodu. Ale jak se říká, nechval dne před večerem. Sotva jsme zapnuli zdroje a zesilovače, vypadl jistič. Jarek PRF jej šel nahodit do rozvaděče a tam ho čekalo nemilé překvapení. Někdo od minula předělal celý rozvaděč a ještě navíc do něj zapojil proudový chránič (tzv. FIčko). Rozvaděč byl zapojen velmi amatérsky a se zásadními chybami. Naštěstí jsme dostali od majitelů povolení rozvaděč provizorně opravit a tak asi za hodinu za neustálého nadávání PRFa, který jako elektrikář opravu prováděl, jsme byli schopni konečně usednout k zařízením a nažhavit zesilovače, vše doladit a rozjet závod. Hodina závodu však už byla nenávratně pryč. Vzápětí jsme zjistili, že hlavní anténa na 70cm nefunguje, jak by měla. Stožár šel znovu rychle dolů a na místo dlouhé Yagi šla nahoru bez rozmýšlení náhradní, kratší. S přemýšlením, proč ta dlouhá nejde se v tu chvíli nikdo opravdu nezabýval.

2S03. Mikrovlny umístěné v autě Petra ZR. U radia Pavel PPK. (foto ZR)

Další katastrofy už se pak neudály a závod docela odsýpal. Rychle jsme zpoždění dohnali. Podmínky byly neuvěřitelně dobré a spojení docela rychle přibývalo. Druhý den přijela posila v podobě rodiny Jardy BJL a Karolíny XKA, kteří zkrátili o den dovolenou a přijeli pomoci. Na 70cm pak ještě dopoledne v PA přestalo fungovat relé na blokování ALC, což znamenalo ještě jednu hodinovou přestávku, ale toto se naštěstí vyřešilo a mohlo se pokračovat až do konce.

Výsledek po závodě nás mile překvapil. Oproti loňskému 2. subregionálu bylo rapidní zlepšení. Osvědčily se i nové pomocné anténní systémy v podobě 4x 5el. Yagi DK7ZB na 2m a 4x 9el. Yagi DK7ZB na 70cm, které hlavně na 70cm dokonce předčily hlavní systém. Vlastní demontáž a balení vybavení i s uložením v Březině proběhlo ve vynikajícím čase a v 8 hodin večer jsme už odjížděli směrem k domovu. Pouze já s VOPem jsme ještě zařizovali vrácení přívěsu, ale v půl 10té večer jsem již ležel doma ve vaně.

2S03. Libor OK2ZO na 70cm. (foto ZR)

Složení teamu OL6R

Emil OK2UZY, Libor OK2ZO, Petr OK2ZR, Pavel OK2PMA, Petr OK2VOP, Jarek OK2BJL, jeho XYL Karolína OK2XKA (díky za buchty :-) ), Pavel OK2PPK a Jarek OK2PRF.

Předběžné výsledky

A jak to vlastně dopadlo?

1) Pásmo 2 m
Souhrn
Počet QSO491
Dvojitá QSO0
Chybná QSO0
Platná QSO491
Součet bodů141 125
ODXF6HVK, JN27LH, 902 km
Počet DXCC16
Počet WWL69
DXCC
157x OK101x DL57x OM34x SP29x OE28x HG
21x S521x YU16x I8x 9A6x T95x HB
5x YO1x F1x PA1x UR  
WWL
37x JN8937x JN8835x JO7030x JN9922x JN9821x JN79
20x JN6918x JO6017x JO9017x JO8014x JO6111x JN58
10x JO5010x JN9710x JN8710x JN769x JN948x KN04
8x JO628x JN788x JN658x JN597x JO517x JN95
7x JN486x JN756x JN546x JN475x KN085x JN77
4x KN064x JO814x JN964x JN864x JN683x KN07
3x KN053x KN033x JN852x KN092x JO912x JO72
2x JO712x JO522x JO412x JO402x JO312x JN93
2x JN672x JN572x JN491x KO201x KO001x KN19
1x JO921x JO831x JO541x JO531x JO431x JO33
1x JO301x JN841x JN641x JN631x JN621x JN46
1x JN451x JN391x JN27   
2) Pásmo 70 cm
Souhrn
Počet QSO213
Dvojitá QSO0
Chybná QSO0
Platná QSO213
Součet bodů59 997
ODXDL0NS, JO30EM, 756 km
Počet DXCC11
Počet WWL42
DXCC
74x DL71x OK21x OM15x OE10x HG10x SP
6x S53x 9A1x I1x T91x YU 
WWL
17x JO7016x JO6015x JN9913x JN8912x JN8812x JN79
9x JO808x JO618x JO508x JN988x JN697x JO40
7x JN977x JN596x JN585x JN875x JN784x JN76
4x JN483x JO623x JO513x JO303x JN863x JN68
3x JN492x KN082x JO822x JO722x JO522x JO42
2x JO312x JN951x KN041x JO911x JO901x JO81
1x JO711x JO531x JN931x JN771x JN751x JN54
3) Pásmo 23 cm
Souhrn
Počet QSO46
Dvojitá QSO0
Chybná QSO0
Platná QSO46
Součet bodů7 576
ODXDL0GTH, JO50JP, 452 km
Počet DXCC5
Počet WWL14
DXCC
28x OK7x OM5x OE4x DL2x HG
WWL
9x JN996x JO606x JN894x JO704x JN883x JO80
3x JO503x JN792x JN972x JN781x KN081x JN98
1x JN871x JN77    
4) Pásmo 13 cm
Souhrn
Počet QSO8
Dvojitá QSO0
Chybná QSO0
Platná QSO8
Součet bodů787
ODXOE3XUA, JN77XX, 165 km
Počet DXCC3
Počet WWL5
DXCC
6x OK1x OE1x OM
WWL
3x JN992x JN891x JO801x JN881x JN77
5) Pásmo 3 cm
Souhrn
Počet QSO11
Dvojitá QSO0
Chybná QSO1
Platná QSO10
Součet bodů1 180
ODXOK1JKT, JO60OK, 283 km
Počet DXCC2
Počet WWL5
DXCC
6x OK4x OM
WWL
3x JN993x JN882x JO801x JO601x JN89

- . -

Nahoru