Skip navigation

ENG · GER · RUS · FRA · POL · HUN | Main · IE+ · IE- · Prn · Pda · CSSoff

OK2RKB » Texty » Kronika » A1 contest 2002 | ---

Kronika

2002

A1 kontest 2002

1.-2.11.2002, letiště u Kotvrdovic, JN89JI, OL6R, 2m

text: Libor OK2ZO

Jak jsme zakončili sezónu

Letošní A1 Contest se plánoval spíše jako společenská událost na počest zakončení závodní sezóny, protože do MČR již nebyl pro nás bodovaným závodem. Přesto se však rozhodlo, že si i zavysíláme a zkusíme, zda se nepodaří nějaká pěkná spojení.

A1C02. Pohostinnost letištního zázemí - sedíme a kecáme v klubovně. Zleva: Petr OK2VOP, Jarek OK2PRF, Petr OK2ZR. (foto PPK)

Celá akce byla poznamenána neúčastí převážně CW operátorů, jelikož Pavel PMA byl churav a ostatním se buď nechtělo nebo museli pokračovat v přípravě svých obydlí na zimu. Nakonec se sešli jen Jarda OK2BJL a Libor OK2ZO, později dojel i Jarek OK2PRF, jako CW operátoři a Pavel OK2PPK. OK2VOP se zpožděním jemu vlastním a OK2ZR přijeli alespoň pomoci při stavbě systému. Vzhledem k počtu účastníků a významu závodu bylo rozhodnuto pro stavbu pouze jednoho stožárku s dvěmi anténami, a to 7el. GW4CQT na příjem + předzesilovač a 10el. Yagi na vysílání.

A1C02. Hledání závady v PA. Jarek BJL málem zavařil šroubovák při otevírání dutiny. (foto PPK)

Když již bylo vše postaveno a smontováno, přišlo na řadu vyladění PA a vyzkoušení systému. Jaké však bylo překvapení, když PA nezesiloval a na točení knoflíků nereagoval. Následovala bedlivá kontrola všech napětí a zapojení, až došlo na odšroubování asi čtyřiceti šroubů, aby se ukázalo, že praskla keramická tyčinka, která zajišťuje izolaci mezi knoflíkem a vazbou výstupu z PA. Narychlo přinesená dvě párátka tuto tyčinku nahradila a po opětovné montáži všech šroubů (nemohu reprodukovat nadávky, co při tom vycházely z úst Jardy BJL, protože to nelze..) byl PA opět schopen provozu. Tato příhoda si však vyžádala asi hodinu a půl času z úvodu závodu.

Přesně v 19:45z, právě když Jarda BJL dokončoval 99. QSO náhle v PA dvakrát něco prsklo a začal se z něj šířit jedovatý zápach. Okamžitě byl odstaven a začalo hledání závady. Následovalo postupné odkrytovávání, proměřování a hledání závady. Byly nalezeny některé podružné závady, ale tu hlavní ne a ne najít. Větší část výpravy se nakonec dala do konzumace jiných "elektronek" a sledování TV, nyní již bez TVI. Jarda BJL a Pavel PPK se s tím pak trápili asi do 2 hod. do rána a zjistili jen, že přes elektronku teče obrovský proud a když se odpojí od anody, je vše v pořádku. Takže nakonec s konstatováním, že to asi elka nepřežila se šlo spát. Jen Jarda BJL ještě zkusil udělat pár spojení na 50W z budiče, ale po dvou hodinách to přestalo bavit i jeho.

A1C02. Po 3 hodinách úporného hledání závady to vzdáváme, konec nejede. (foto PPK)

Kolem 9. hodiny, když sem se probudil i já, taxem udělal pár dalších spojení, ale netrvalo také moc dlouho a i mě to přestalo bavit. O nic nešlo a doma mě čekala má nová YL Alenka s dobrým obědem. Vzhledem k blížící se frontě jsme kolem 12. hodiny podtrhli stožár, sbalili fidlátka a v jednu už byli na cestě domů.

Poznámka od PPK, doplněno při úpravě článku na web RKB: S koncem se pak ještě potrápil doma Emil, nakonec ale závadu našel. Byla triviální, byl prodraný kablík od předpětí první mřížky, tj. flaška byla otevřená nadoraz.

Předběžné výsledky

A jak to nakonec dopadlo posuďte sami:

Souhrn
ZnačkaOL6R
ContestA1 Marconi Memorial 2002
Datum2002/02/11
QTHKotvrdovice
WW LokátorJN89JI
Nadm. výška575 m
Pásmo144 MHz
KategorieII.
LOGAtalanta Locator ver. 12.06
Počet QSO156
Dvojitá QSO0
Chybná QSO0
Platná QSO156
Součet bodů39 336
ODXI0WBX/6, JN62OW, 764 km
Počet DXCC11
Počet WWL39
DXCC
68x OK24x DL20x OM12x HG7x 9A7x S5
4x I4x OE4x SP4x YU2x T9 
WWL
19x JO7016x JN8913x JN889x JN999x JN798x JO60
8x JN987x JN977x JN695x JO505x JN864x JO61
8x KN043x JN953x JN873x JN763x JN753x JN59
2x KN082x JO802x JO712x JO622x JO512x JN85
2x JN641x KN061x JO901x JO811x JO721x JO43
1x JO401x JN941x JN841x JN781x JN681x JN65
1x JN621x JN481x JN39   
WWL map
 JO43       
   JO62 JO72    
  JO51 JO61 JO71 JO81   
 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90  
JN39  JN59 JN69 JN79 QTH JN99  
 JN48  JN68 JN78 JN88 JN98 KN08
     JN87 JN97  
    JN76 JN86  KN06
   JN65 JN75 JN85 JN95  
   JN64  JN84 JN94 KN04
        
   JN62     
QSO v QRB
< 10028x
100 - 19943x
200 - 29936x
300 - 39916x
400 - 49918x
500 - 5999x
> 5996x
ALL156
Časový přehled
HodinaQSOBodyPrůměrDXZnačkaSSVVJVJJZZSZ
15-16102403240651DK0BN1-1-2-15
16-17357397211660DL1HBT/P3-343-418
17-18215670270655I4AMD2-3742-3
18-19173821224675IK4DCX--234314
19-20165707356764I0WBX/6--2823-1
00-0113213213219A1CAL----1---
01-021530842054269A2VR-1313-25
02-03102685268545DK0TR1--1--53
03-043795265383DL0NF/P------21
08-09184837268589DK0WT11115-63
09-10102616261431S59DMJ----4-15
Celkem15639336252764I0WBX/68215252882248
TOP 10
1.I0WBX/6JN62OW764 km
2.IK4DCXJN64GA675 km
3.DL1HBT/PJO43WK660 km
4.I4AMDJN64CI655 km
5.DK0BNJN39VX651 km
6.YU1BNKN04OO625 km
7.YU1BKN04IQ597 km
8.YU1EVKN04CN592 km
9.DK0WTJN48IX589 km
10.IK3RETJN65BM552 km

- . -

Nahoru